Samozatrudnienie i małe biuro
Coraz więcej osób pracuje na zasadzie freelancingu lub
prowadzi jednoosobowe działalności gospodarcze. Dzięki rozwojowi współczesnych
technologii mamy bogaty wybór wykonywania prac zdalnie oraz w zakresie
prowadzenia jednoosobowego biura. Dlatego wiele osób decyduje się na wynajęcie
małego biura lub stworzenie go w warunkach domowych. Bez względu na to, czy
pracujesz w domu czy w wynajętym biurze, kluczowe jest jego odpowiednie
urządzenie i dobranie praktycznego wyposażenia. Wybierając meble do biura należy mieć na uwadze przede wszystkim:
– komfort pracy,
– pojemność poszczególnych schowków,
– co będziemy przechowywać i w jakiej ilości,
– brak rozpraszaczy uwagi,
– wygodę użytkowania,
– łatwość w utrzymaniu czystości kompletu mebli biurowych,
– funkcjonalność.
Urządzając małe biuro należy dobrać funkcjonalny komplet mebli biurowych także z
myślą o tym, czy będzie ono nam służyło wyłącznie do pracy, czy też będziemy w
nim przyjmowali klientów i kontrahentów.
Małe biuro w domu
Jeżeli masz na celu urządzenie biura, które będzie Ci
służyło wyłącznie jako miejsce pracy zdalnej, więc nie będziesz w nim
przyjmować klientów – zadanie jest nieco prostsze. Bowiem musisz skoncentrować
się wyłącznie na zapewnieniu sobie komfortu pracy, a także miejsca na
przechowywanie materiałów, dokumentów, akcesoriów branżowych. Istotne jest tu
przede wszystkim to, aby zaplanować przestrzeń w taki sposób, by nie
rozpraszała uwagi. Oznacza to, że warto wybrać komplet mebli biurowych, który
będzie utrzymany w naturalnej kolorystyce drewna lub barwach neutralnych np.
jednolitej bieli lub szarości. Ciemne meble nie są polecane do małych
pomieszczeń, gdyż je wizualnie przytłaczają i sprawiają, że biuro wydaje się
ciaśniejsze.
W małym biurze powinny znaleźć się przede wszystkim:
– wygodne biurko z blatem, który pomieści komputer, drukarkę (chyba, że
będzie ona przechowywana w szafie lub pod biurkiem), a także zapewni wolne
miejsce, na którym ułożymy potrzebne podczas pracy materiały i kalendarz lub
planner;
– regał na dokumenty pracownicze – powinien mieć półki pozwalające na
umieszczenie w nich segregatorów na dokumenty w rozmiarze A4;
– kontener – okaże się przydatny, gdy mamy przechowywać drobne przedmioty lub
dokumenty, które powinny być w zamknięciu (kłódka, zamek);
– ergonomiczny fotel biurowy – przyjmując, że w pracy spędzamy około 8
godzin dziennie, to właśnie krzesło biurowe powinno zostać wybrane z największą
starannością, gdyż to od niego zależeć będzie nasz komfort oraz brak problemów
z przewlekłymi bólami kręgosłupa i głowy wynikającymi z utrzymywania pozycji
siedzącej regularnie przez długi czas;
– optymalne oświetlenie – najlepiej, gdy na blat biurka pada dzienne, naturalne
światło, gdyż w takich warunkach pracuje się najlepiej. Jeżeli jednak jest to
niemożliwe, wówczas warto wyposażyć biuro w optymalnie rozmieszczone
oświetlenie, którego barwa będzie możliwie jak najbardziej odzwierciedlać
specyfikę dziennego światła.